Direktlänk till inlägg 6 maj 2020
Jag såg nyligen några saker till salu och min första tanke var att jag inte skulle köpa dem. Enligt min mening var föremålen inte var värt det pris de såldes för.
Men folk köpte föremålen.
Visar sig att även om jag inte värdera objekt till det pris de såldes för andra människor gjorde, vilket fick mig att tänka.
Vem bestämmer värdet?
Om du säljer något för £ 50 och ingen köper det, är det faktiskt värt £ 50.
Eller har värdet kommer från vad kunden är villig att betala för det.
Enligt min mening är det kunden som bestämmer värdet eftersom de är de som är villiga att betala för det. Det är dock värt att notera att bara för att du inte kan sälja till en grupp människor, betyder inte att du priser är för höga.
Det kan bara betyda att dessa människor inte ser värdet i vad du säljer.
Men kanske en annan grupp kommer.
Förra veckan var tuff, men igår tror jag att allt vände. Igår fick jag lite skrivande gjort, gick på en åtta kilometer vandring, och trots att jag fastnat inom samma fyra väggar för ett par månader, tuggade jag upp dessa mil med knappt en blåsa på mi...
Alla genomgår "köpimpulser" - som får våra ögon att se något attraktivt, vi vill ha det direkt. Varesig det finns i Instagram-flödet eller i skyltfönstret; bara på första sikt, beslutar vi att vi vill ha det.Vad som fångar synen mer än rubriker är fö...
Även om vissa saker kan vara trasiga, oroa dig inte - Jag är så bra som kan vara! Jag är en löpare och så länge jag inte kan köra något ont kommer att få mig ner. Eller åtminstone så jag hoppas ...Idag var min löpardag och titta på den galna upptagen...
Det där du inte är intresserad av, som du inte tror är för dig, det kan vara en dag.Det tar tid för sinnet att öppna upp för saker, särskilt när de är annorlunda eller nya.Detta kan gälla för den musik du lyssnar på, visar du titta på eller ens den m...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
|||||||
4 |
5 |
6 | 7 |
8 | 9 |
10 |
|||
11 |
12 |
13 | 14 |
15 |
16 |
17 |
|||
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
|||
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|||
|