Direktlänk till inlägg 13 maj 2020

Hur fungerar psykologin kring dumma köp?

Av tommatankar - 13 maj 2020 09:12

Alla genomgår "köpimpulser" - som får våra ögon att se något attraktivt, vi vill ha det direkt. Varesig det finns i Instagram-flödet eller i skyltfönstret; bara på första sikt, beslutar vi att vi vill ha det.

Vad som fångar synen mer än rubriker är föremålet till försäljning. Enligt Mood Medias undersökning, konstaterades det att 62% av shopparei Australien som tillhör olika åldrar riskerar att köpa på impuls när de stöter på rabatter.

Samtidigt har e-handel infört bekvämlighet och flexibilitet i sin handel. Så konsumenterna tillbringade mycket tid att bläddra i produkterna. När de bläddrar, ökar det köpmöjligheten. Paypal index trend reports visar nästan två tredjedelar australiska befolkningen surfar på e-handelssajterna men har ingen köpsavsikt. Men det antas att 77% av dessa människor senare ändå gör impulsköp.

Vad menas med Impulsköp?

Ett impulsköp är att köpa utan att första ha planerat att köpa den specifika produkten eller tjänsten.

Varför gör människor impulsköp?

Den intressanta psykologin bakom impulsköpet härleder ett stort nöje att köpa något nytt och annorlunda. Snarare finns det många skäl för att hjälpa denna plötsliga glädje från att köpa nya produkter. Låt oss undersöka dem.

I varje samhälle räknas materiella föremål som belöningar. Vare sig för jul eller nyår presenter, födelsedagspresenter, monetära incitament så vidare, och så vidare. Vi har vuxit upp med konceptet att göra bra innebär att få något i avkastning, och prestationen är i form av materiella belöningar.

Likaså när vi känner oss positiva till oss själva att göra en lämplig prestation, kommer vi alltid vill presentera något för oss själva. Gåvan kan beställa mat på nätet eller få några nya klänningar och accessoarer efter att vi känner att vi har uppnått ett mål med bravur.

De främsta drivkrafterna för impulsköp är enorm glädje, uppfyllelse och fester som bidrar till de positiva känslorna. Lyckan fördubblas med att köpa de önskade frågorna uppfyllda.

Rädsla för att förlora

Miste om en produkt eller tjänst till en diskonteringsränta är en annan impulsiv inköp influencer. Ofta är de begränsade upplagan produkter på gränsen till den begränsade perioden erbjudandet. Detta budskap är tillräckligt för att få oss att köpa eftersom vi inte vill gå miste om något intressant. Många märken dra nytta av denna kund tankar. Likaså lädervaror tjäna tusentals dollar intäkter upprätthålla sina begränsade upplaga produkter.

Möjlighet att spara pengar

Rabatter och erbjudanden är de stora drivkrafterna bakom tanken att köpa från ett rabatterat pris sparar plånboken. Precis som vi plats på något riktigt med attraktiva rabatter, då vi som kunder tenderar att motivera köpet att det monetära värdet är lämplig för oss alla.

Undersökning och forskning har visat att individer blir impulsiva köpare när de måste ta itu med personliga känslor. Retail terapi fungerar som en frälsare från oscillerande känslor och lindrar sinnet med glädjen att uppnå något nytt.

Retail terapi ger oss tillfällig lycka. Begreppet glädje stiger från det faktum att shopping lägger till en dos av glädje och hjälper till att hålla känslorna i kontroll.

Vad bör marknadsförare göra?

Att marknadsförare, du måste förstå hur kunderna blir impulsiva att göra inköp som drivs av motiv. Det beror på att när du ger en bekväm köpupplevelse till dina kunder, du konverterar sina intressen till försäljning. Ju bättre är upplevelsen, det kommer att skämma bort dem i impulsiva köpa.

Enkel åtkomst till online shoppingbutiken, flexibel returförmåga, att skriva innehåll på de sponsrade annonserna – påverka kundernas köpbeslut. I modern tid konsumenterna är beroende av sina val, och som marknadsförare, måste du ta hand om sina motiv och få deras förtroende.

Impulsköp kan ta över när som helst. Antingen när du surfar på Facebook eller genom ord från vänner och medarbetare, eller foton på Instagram – kommer folk att vara intresserade av att köpa nya saker. Så, ditt företag måste betala lyssna på att närma sig på flera kanaler marknadsföring för att öka den stora kundbasen. Google Analytics har en roll att spela för att öka kundbasen, upptäcka demografin som resulterar i större inköpsvolymer. Facebook-annons, delat test och content marketing strategi är inte mindre ansvariga för att utöka kundbasen och ingjuta dem med impulsköp. Det bästa och kloka beslutet är att prata med digital marknadsföring experter om flera marknadsföringsmetoder.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tommatankar - 3 juni 2020 10:14

Förra veckan var tuff, men igår tror jag att allt vände. Igår fick jag lite skrivande gjort, gick på en åtta kilometer vandring, och trots att jag fastnat inom samma fyra väggar för ett par månader, tuggade jag upp dessa mil med knappt en blåsa på mi...

Av tommatankar - 8 maj 2020 09:38

Även om vissa saker kan vara trasiga, oroa dig inte - Jag är så bra som kan vara! Jag är en löpare och så länge jag inte kan köra något ont kommer att få mig ner. Eller åtminstone så jag hoppas ...Idag var min löpardag och titta på den galna upptagen...

Av tommatankar - 6 maj 2020 11:30


Ingen lever sitt liv precis som de skulle vilja just nu. Men i denna tid av osäkerhet, med begränsad personlig interaktion och i karantän får man en ganska bra uppfattning om hur du vill leva ditt liv.   Fråga dig själv: Vad saknar jag?Vad vill jag g...

Av tommatankar - 6 maj 2020 11:27

Det där du inte är intresserad av, som du inte tror är för dig, det kan vara en dag.Det tar tid för sinnet att öppna upp för saker, särskilt när de är annorlunda eller nya.Detta kan gälla för den musik du lyssnar på, visar du titta på eller ens den m...

Av tommatankar - 6 maj 2020 11:24


  Jag såg nyligen några saker till salu och min första tanke var att jag inte skulle köpa dem. Enligt min mening var föremålen inte var värt det pris de såldes för.Men folk köpte föremålen.Visar sig att även om jag inte värdera objekt till det pri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards