Direktlänk till inlägg 6 maj 2020

Med ett öppet sinne

Av tommatankar - 6 maj 2020 11:27

Det där du inte är intresserad av, som du inte tror är för dig, det kan vara en dag.

Det tar tid för sinnet att öppna upp för saker, särskilt när de är annorlunda eller nya.

Detta kan gälla för den musik du lyssnar på, visar du titta på eller ens den mat som du äter.

En dag du berättar för alla att du inte gör komedi, tycker du inte att det är roligt och du föredrar mycket ett drama.

Sedan år senare du satt hemma tittar på kontoret (USA), frustande av skratt tacksam att du ändrat dig om vilken typ av visar du tittar på.

Saken med din smak förändras med tiden är att det är en del av din utveckling. Du behöver inte tvinga dig själv att vara ett visst sätt just nu bara för att det är något på den väg du är på väg ner.

Ha tålamod, förbli öppen och låt förändringarna ske naturligt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tommatankar - 3 juni 2020 10:14

Förra veckan var tuff, men igår tror jag att allt vände. Igår fick jag lite skrivande gjort, gick på en åtta kilometer vandring, och trots att jag fastnat inom samma fyra väggar för ett par månader, tuggade jag upp dessa mil med knappt en blåsa på mi...

Av tommatankar - 13 maj 2020 09:12

Alla genomgår "köpimpulser" - som får våra ögon att se något attraktivt, vi vill ha det direkt. Varesig det finns i Instagram-flödet eller i skyltfönstret; bara på första sikt, beslutar vi att vi vill ha det.Vad som fångar synen mer än rubriker är fö...

Av tommatankar - 8 maj 2020 09:38

Även om vissa saker kan vara trasiga, oroa dig inte - Jag är så bra som kan vara! Jag är en löpare och så länge jag inte kan köra något ont kommer att få mig ner. Eller åtminstone så jag hoppas ...Idag var min löpardag och titta på den galna upptagen...

Av tommatankar - 6 maj 2020 11:30


Ingen lever sitt liv precis som de skulle vilja just nu. Men i denna tid av osäkerhet, med begränsad personlig interaktion och i karantän får man en ganska bra uppfattning om hur du vill leva ditt liv.   Fråga dig själv: Vad saknar jag?Vad vill jag g...

Av tommatankar - 6 maj 2020 11:24


  Jag såg nyligen några saker till salu och min första tanke var att jag inte skulle köpa dem. Enligt min mening var föremålen inte var värt det pris de såldes för.Men folk köpte föremålen.Visar sig att även om jag inte värdera objekt till det pri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards